Третият пилот на Renault Лукас ди Граси посети България по покана на основния спонсор на тима ING. Бразилецът, който следващата седмица ще тества за екипа на Honda, направи няколко демонстрационни обиколки на картинг писта Pole Position в София и разказа какво е да си част от голямото семейство на Формула 1.
Въпреки че в халето, където се помещава единствената закрита картинг писта в България, температурата се доближаваше до точката на замръзване, битката в тазгодишното картинг състезание за журналисти ING Sofia Grand Prix бе истински напечена. Естествено, основната причина за високия градус на емоциите бе присъствието на Лукас ди Граси, третият пилот на Renault и съотборник на Фернандо Алонсо.“Страстта ми към моторните спортове започна от картинг пистата. Последваха шампионски титли по картинг в Южна Америка и Европа и успешни представяния във Формула 3 и GP2”, коментира ди Граси на импровизираната пресконференция в залата на Pole Position. “Истинската ми цел обаче е да се състезавам във Формула 1. Имах голям късмет да работя с Фернандо Алонсо през първата си година като тестов пилот на ING Renault F1. Научих много от него, както и от инженерите в екипа.”
На въпроса какви са шансовете да измести Рубенс Барикело от титулярното място в Honda неговият сънародник дипломатично отговори: „Не зависи от мен. Бих се състезавал за всеки тим, ако получа възможност. Така че ще дам всичко от себе си на предстоящите тестове в Барселона и ще видим.”
Съвсем очаквано Лукас отдели известно време и за старта в Бразилия, където неговият сънародник Маса бе на крачка от шампионската титла, но в крайна сметка за отличието се пребори пилотът на McLaren Люис Хамитлън.
„Откровено мога да кажа, че в Бразилия абсолютно всички бяхме разочаровани. Състезанието премина по прекрасен начин за моя приятел Маса, но не му достигнаха само няколко секунди. Единствено обстоятелствата му попречиха да спечели титлата. Жалко е за Бразилия, че не можа да има своя нов шампион след Сена, но за спорта, за Формула 1, това беше един наистина прекрасен финал.”
Промените, които ни очакват в техническия правилник догодина, носят голяма неяснота относно разпределението на силите във Формула 1. Лукас се надява, че Renault ще се възползва от създалата се ситуация, за да навакса изоставането си спрямо водещите тимове, но няма представа как ще се развие сезон 2009. „С въвеждането на KERS, сликовете и новата аеродинамика нещата се променят драстично. Не мога да кажа как ще се отрази това на Renault, но съм убеден, че на всички конструктори ще им бъде много трудно.”
След края на пресконференцията Лукас ди Граси се качи на състезателния карт и направи няколко демонстрационни обиколки на пистата. Впоследствие журналистите, дошли на събитието, имаха възможност да премерят сили с „цивилните” версии. За тяхна изненада бразилецът също се включи в състезанието и естествено, даде най-добро време – 0:29.414 минути. Но срещна сериозна съпротива. Спечелилият първо място в импровизираната надпревара Велко Раев остана само на шест десети зад него.
Голямата награда за победителя в ING Sofia Grand Prix е билет за състезанието във Формула 1 на пистата „Хунгароринг” в Унгария през 2009 г.